Yapı Merkezi kolonsuz ayakta duran bina yaptı

konteyner

konteyner

Kolonları olmadan ayakta kalan bina mimarları bile hayrete düşürdü, Yapı Merkezi Türkiye’de bir ilke imza attı.

Dubai Metrosu’na imza atan, Kayseri’de gerçekleştirdiği raylı sistem projesi ile ‘Dünyada 2010 yılının en iyi tramvay sistemi projesi’ ödülünü alan Yapı Merkezi, Sabancı Üniversitesi’nin Tuzla’da inşa edilen Nanoteknoloji Binası’nda uyguladığı yeni mühendislik çözümüyle Türkiye’de bir ilke imza attı. Dünyada da sayılı örnekleri bulunan yeni modelde binadaki beton dış cephe kaplaması aynı zamanda kolon vazifesi görerek binayı ayakta tutuyor. Mimarların teknolojisini öğrenmek için peşine düştüğü yeni uygulama, yurtdışındaki tasarım yarışmalarına Türkiye’den aday olacak.

İnşaat sektöründe 45 yıldır üstlendiği pek çok alt ve üst yapı projesiyle adından söz ettiren Yapı Merkezi, Türkiye’de ilk, dünyada ise az sayıda örneği olan yeni bir teknoloji geliştirdi. Yapı Merkezi Şirketler Topluluğu’nun Ar-Ge merkezi olan, prefabrik beton yapı sistemleri üreterek proje ve montaj hizmetleri vermek üzere kurulan Yapı Merkezi Prefabrikasyon şirketi, Sabancı Üniversitesi’nin Tuzla’da inşa edilen Nanoteknoloji Binası’nda uyguladığı yeni bir mühendislik çözümüyle binadan kolonları kaldırdı ve beton dış cephe kaplamasını hem dış cephe hem de taşıyıcı görevi görmesini sağlayacak şekilde tasarladı.

Yapı Merkezi son dönemde Dubai’de dünya çapında bir defada inşa edilen en uzun metroyu hayata geçirmesi ve Kayseri’de gerçekleştirdiği raylı sistem ile aldığı “Dünyada 2010 yılının en iyi tramvay sistemi projesi” ödülü ile gündeme gelmişti.

Mimaride dönüm noktası

Dış cephe elemanı betonu aynı zamanda kolon vazifesini görerek taşıyıcı sistemin en büyük parçası yapan uygulamanın mimaride bir dönüm noktası olduğunu söyleyen Yapı Merkezi Prefabrikasyon Genel Müdürü Murat Şener, şöyle konuştu: “Normal şartlarda binalarda bir taşıyıcı kolon, bir de ayrıca cephe kaplaması oluyor. Bu iki sistemi özel bir mühendislik çözümüyle tek bir sistemle birleştiren yeni tasarım, özellikle anıtsal veya özel mimari vasıflı projelerde uygulama alanı bulacak. Mimarlar, betonu böyle bir sisteme nasıl entegre ettiğimizle ilgilenmeye başladı. Ancak işin sırrı, sadece betonun kalitesinde değil, özel mühendislik yazılımında.”

Proje yarışmalara katılacak

Böyle bir projede beton yerine çeliğin kullanılmasının maliyetinin uzun vadede daha fazla olduğunu belirten Şener, “3-5 senede bir çeliğin işletme ve bakım maliyeti var. Betonda ise bu yok” dedi. Sabancı Üniversitesi nanoteknoloji binasının mühendislik çözümü alanında yurtdışında pek çok yarışmaya aday olacağını kaydeden Şener, “ABD’de Öngerilmeli Beton Enstitüsü’nün (PCI Prestressed Concrete Institute) 2012 yılında düzenleyeceği yarışma ile İsviçre’de Uluslararası Beton Federasyonu’nun (FIB Federation Internationale du Beton) 2014 yılında gerçekleştireceği yarışma bunlardan biri” dedi. Beton kalitesinde C-20 ve C-30 olan piyasa standartlarının 4 katı üzerinde C-80 değerine sahip beton üretip kullandıklarını belirten Şener şöyle devam etti: “Ar-Ge birimimizle C-300’ü de sağladık. Projede kullandığımız betonda buna ek olarak dayanıklılığı artırmak için lif takviyesi yaptık.”

Panelde pazar lideri

Yapı Merkezi Prefabrikasyon’un Ar-Ge’ye ayırdığı bütçe, cirosunun yaklaşık yüzde 2’si. Mühendislik ve teknoloji firması olarak hizmet veren şirket, üretim kapasitesi açısından sektörün önde gelen ilk 3 firmasından biri. Yapıblok, boşluklu panel ve ağır beton denge ağırlığı gibi ürünlerde ise sektör lideri. Panelton adıyla 3 milyon metrekare döşeme ve duvar elemanı üretim ve montaj kapasitesi bulunan şirketin bu ürünü, hız avantajının yanında yüzde 20 daha hafif ve yüzde 10’a kadar daha az maliyetli olmasıyla dikkat çekiyor.

Sabancı’nın arsasındaki 1.850 konut yılın ilk yarısında satışa çıkıyor

Yapı Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Emre Aykar, inşaatını gerçekleştirdikleri yapıların 39 milyon metrekareye ulaştığını söyledi. Emre Aykar, Maltepe’de Sabancı Grubu’ndan satın aldıkları E5 karayolunun sahil kesiminde, deniz ve Adalar manzaralı 60 dönüm büyüklüğündeki iki komşu parsel üzerinde 1.850 konut yapacaklarını, satışlara bu yılın ilk yarısında başlamayı planladıklarını açıkladı. Sabancı Grubu’yla 2 yıl önce projeyi birlikte yapmak üzere kat karşılığı anlaştıklarını söyleyen Aykar, “Onlar projeden vazgeçince biz de arsayı alıp proje çalışmalarına başladık, imar ve ruhsat işleri yürüyor. 150 bin metrekare inşaat alanı bulunan projeye yaklaşık 400-450 milyon TL yatırım yapıyoruz” dedi.

Bin Ladin Group ile ortak Mekke-Medine arasında istasyon ihalesine başlıyor

Emre Aykar, Fas’ta gerçekleştirilecek ilk kent içi raylı sistem olan Casablanca Tramvayı ihalesini kazanarak ülkedeki ilk projelerini hayata geçireceklerini açıkladı. Sudan’da başkent Hartum’da yeni havaalanının 1’inci aşamasının sözleşmesini imzaladıklarını söyleyen Aykar, Suudi Arabistan’da geçen yıl ihalesine katıldıkları Mekke-Medine arasındaki hızlı tren projesi istasyonlara en ucuz teklifi verdiklerini kaydetti. Aykar, “Buradaki yüzde 50-50 ortağımız Saudi Bin Ladin Group (SBG) ile sözleşmeyi bugün yarın imzalıyoruz. 1.5 milyar dolarlık bir yatırım. Medine’deki istasyon 15 ayda, Mekke’deki 24 ayda tamamlanıyor” diye konuştu.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: